Comunicatele de presă sunt un instrument esențial prin care poți informa mass-media despre proiectele, succesele sau știrile din cadrul afacerii tale. Scopul comunicatului de presă este ca mass-media să publice raportul prin canalele lor de informare.
DE CE SĂ SCRIEM COMUNICATE DE PRESĂ?
Comunicatele de presă au în primul rând o funcție informativă. Dacă mass-media preia mesajul tău, ai șanse mari să ajungi la publicul tău țintă. În plus, majoritatea redacțiilor publică raportul online, ceea ce poate aduce un grup de utilizatori pe site-ul tău.
CUM SĂ SCRII UN COMUNICAT DE PRESĂ BUN?
Aici se aplică și regula nescrisă a piramidei inversate. Pune informațiile cele mai importante și convingătoare la început, și cele mai puțin importante la sfârșit.
TITLUL
Nu subestima alegerea titlului și acordă-i o atenție deosebită. Cu un titlu bun, îl vei atrage pe redactor, care va primi comunicatul de presă și va decide asupra publicării acestuia. Titlul ar trebui să fie scurt, izbitor și interesant. Lungimea sa nu trebuie să depășească 60 de caractere.
LEAD
Lead-ul este „paragraful introductiv” al articolului, ar trebui să explice titlul. Conform piramidei inversate, ar trebui să conțină toate informațiile importante. Folosește propoziții scurte și dinamice, evidențiază fapte interesante, evită clișeele.
STRUCTURA RAPORTULUI
Comunicatul de presă are reguli clare. Lungimea sa nu este dată exact, dar nu trebuie să depășească o pagină standard. Pe lângă titlu, nu trebuie să lipsească data și locul emiterii comunicatului de presă, urmate de lead și corpul mesajului. Nu uita de subtitlu pentru a sparge textul. În cele din urmă, adăugă informații despre organizația ta și contactele persoanelor care vor fi gata să răspundă la orice întrebări suplimentare.
CÂTEVA DINTRE SFATURILE NOASTRE
Pe lângă conținut și formă, acordă atenție și ortografiei. Dacă nu ești sigur, verifică raportul. De asemenea, poți pune atașamente – fotografii, videoclipuri sau alte documente la comunicatul de presă. Dacă intenționezi să publici în media tipărită, trimite fotografii la cea mai înaltă calitate.
Rețineți că redacțiile nu trebuie să publice comunicate de presă în forma lor originală. Este o practică obișnuită să editeze titlul sau o parte a textului.
Sunt jurnalist
Serviciu GRATUIT * pentru jurnaliștii și bloggerii aflați in căutarea unor surse de informare și citate de încredere.
Sunt o sursă
Serviciu GRATUIT * pentru experții și companiile care doresc publicitate în mass media.